woensdag 9 november 2011

Nieuw berichtje uit Bali

Hallo iedereen,
Het loopt hier nog allemaal op wieltjes, maandag hadden we een hele dag regen, het begon s' nachts rond 5 uur met gedonder, waar ik helemaal niets van gehoord heb.
Dus het werd een rustige dag, niet voor mij want ik had samen met Huub onze eerste les Indonesisch van een nieuwe lerares, verdorie het was echt niet gemakkelijk maar denk wel dat we veel zullen leren ervan.
In België hadden ze de Porto klas ik denk dat we hier ook zoiets moeten gaan invoeren hahaha.
Natuurlijk kregen we al ineens huiswerk te doen dus het is geen partijtje plezier er moet echt gewerkt worden.
Volgende maandag les 2 ben eens benieuwd wat we voorgeschoteld krijgen.
Dinsdag hadden we een prachtige zonnige dag dus veel in en rond het zwembad, maar woensdag vroeg in de morgen is het weer beginnen regenen, heel de voormiddag zowat druilerig weer, na de middag is het opgeklaard maar zon hebben we die dag niet gezien.
Niet dat we ons verveeld hebben we hebben genoeg te doen gehad, het ontbijt met ons drie is uitgelopen tot 10.30 hahha, nadien wat aan de pc en gelezen op mijn e-reader die het ineens begaf, even het internet op en gaan lezen wat ik kon doen, ofwel resetten of laten opladen, heb voor het eenvoudigste gekozen, na een uurtje was hij terug helemaal opgeladen zo kon terug verder lezen.
Het zou kunnen dat het iets met de vochtigheid te maken heeft gehad, alhoewel het nog niet zo vochtig was maar ja met de technologie weet je nooit, in de namiddag zijn Fabienne en Robert nog gaan zwemmen.
Wij waren s' avonds uitgenodigd in de Hotelschool, Pansophia in Singaraja, verleden jaar zijn we daar ook al eens geweest, Ibu Puji Astuti zou ons komen ophalen rond 16.45 iets later was zij er met de driver, we moesten nog een jong Engels koppeltje ophalen in een ander hotel, eens in de school moesten we effe in een kamertje apart waar Putu van de toeristische dienst ook was, ook een man van Korea was er te gast.
Eerst was het Engels koppeltje aan beurt, het was zoals je in en hotel aankomt, aan de receptie, de kamer zien waar de jongens alles moesten uitleggen, natuurlijk moesten we de nodige vragen stellen aan hun waar ze overal een goed antwoord op hadden.
Nadien werden we naar de bar gebracht waar we een apertief konden bestellen, met of zonder alcohol, ik heb " Lovina Sunrise " genomen met niet teveel Arak erin natuurlijk.
Toen werden we naar onze tafel gebracht ik met Pak Buda en Robert met Puji Astuti, hij heeft ook altijd gelukt een nette dame te mogen begeleiden.
We kregen de menu, van voorgerecht tot dessert konden we kiezen, we hebben allen lekker gegeten, verleden jaar moesten we nadien nog wat zeggen hoe de studenten het gedaan hadden, nu mochten we het noteren en later afgeven dit was voor mij wel veel beter natuurlijk.
We waren rond 21.00 uur terug in het hotel.
De assistent manager van het hotel hier Agus heeft ook in de school gestudeerd, de dienster Iluh Reni combineert werken als dienster hier en studie in de school.
Nu we BVN hebben op de tv kijken we s' middags om 13.00 uur hier naar het nieuws van BRT natuurlijk van de dag ervoor zo kunnen we toch weer een beetje meer al de actualiteiten volgen, maar nadien gaat hij terug af natuurlijk, dan ga ik mijn mails wat lezen of beantwoorden, Robert doet dan gewoonlijk een dutje en nadien duiken we terug het zwembad in tot een uur of 5 daarna douchen en eten.
Maar deze namiddag gaan we naar het centrum, Fabienne gaat te voet en we komen haar dan weer wel tegen, we gaan deze namiddag Pisang Goreng ( gebakken bananen ) eten bij BU, ik vind ze daar altijd nog het lekkerste.
Ook gaan Fabienne en ik vastleggen om te gaan snorkelen denkelijk zaterdag naar Menjangan eiland, Menjangan (Balinees voor 'hert') is een klein eilandje gelegen ten noordwesten in Bali dat vooral bekend is als duikgebied.
Zo nu zijn jullie weer effe op de hoogte
Groetjes Rita & Robert

4 opmerkingen:

  1. Lijkt me erg moeilijk om Indonesisch te leren, maar wel super als je het kunt hoor.
    Jullie eten dus weer lekker. Ik ben net een poging aan het doen om wat af te vallen, maar als ik je blog lees waar allerlei lekkers voorbij komt, dan krijg ik toch wel trek hoor ;-)
    Heel veel plezier weer vandaag!

    Groetjes, Bea

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Bea,
    Ja gemakkelijk is het niet maar wel heel leuk te doen.
    Ik moet je niet vertellen dat de pisang weer heel lekker was zeker, nog wel met honing erbij.
    We moeten toch ook zien dat we niet te veel zoetigheden eten natuurlijk, zou ook nog wat kilootjes kwijt willen en Robert ook maar het lukt wel moeilijk met al dat lekker eten hier.
    Gr Rita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Rita, nog twee weekjes, dan kom ik weer meegenieten! Ik heb hier thuis al een paar keer geprobeerd wat Indonesische gerechten op tafel te zetten. De gasten waren heel content, maar de prachtige presentatie heb ik nog niet onder de knie! Dus kom ik nog wat oefenen, haha. Ik geniet van je verhalen, ga zo door!
    Groetjes,Els

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Els,
    Die zullen snel om zijn denk ik met pakken en alles gereed maken voor Bali.
    Dus nu nog een beetje hier komen kijken hoe ze alles presenteren, maar toch ook genieten van alles hier hééé
    Gr Rita & Robert

    BeantwoordenVerwijderen