zaterdag 3 september 2011

Nog 10 dagen

Hallo iedereen,
Vandaag nog 10 dagen voor ons vertrek, het meeste is allemaal klaar buiten de laatste dingetjes die we deze laatste dagen nog nodig hebben.
Tijdens het inladen heeft Robert goed gezweet, nu moet ik de auto en caravan niet meer inladen nu dit, we nemen geen rugzakken meer mee, we doen alles in heel stevige dozen afgeplakt met tape voor de vochtigheid en dit gaat heel goed we hadden er verleden jaar ook bij en niets stuk eraan dus die gaan terug mee.
We doen de dozen dan in een flightbag zoals ze voor de rugzakken doen, alles ok dan.
Nu de valies nog, Robert zag dat allemaal liggen en zei dat gaat er nooit in, hij vroeg hoeveel topjes en shorten heb je eigenlijk bij, niet vragen en inladen!!!!, hij heeft niet veel te zeggen want hij heeft ook wat t-shirts bij en hij gaat er in Bedugul op de markt er ook nog een deel kopen, de enigste shop die we gevonden hebben met grote maten, ga niet zeggen hoeveel keer L het is daar hahaha.
Als de valies vol is is het 25 kg dan hadden we nog 5 kg over want we mogen ieder 30 kg meenemen, dus alles er terug uit, Robert zei we wegen eerst de valies zonder bagage dat was ook al meer dan 5 kg, valies aan de kant die nemen we niet mee dus nog een doos, maar ja dan hadden we nog 10 kg over, toen werden het nog 2 dozen.
Maar ja de ene doos was 18 kg de andere 14 kg, Robert kennende dat ging niet dus alles terug uitgeladen, nu 4 gelijke dozen met ieder 15 kg, we moesten natuurlijk nog 2 flightbags bij gaan kopen dan was alles ok.
De laatste doos is nog niet gesloten want daar moet de laatste dag nog het één en ander bij in gedaan worden, zeker hetgeen niet in de handbagage mag.
Toen kwam de handbagage aan bod, leesboeken moet ik niet meer meenemen nu ik de e-reader heb, voor mensen die veel op reis en lezers zijn een echte aanrader, geen gesleur meer met boeken.
Ik had al een selectie gemaakt van de studieboeken, verdorie dat was ook al 4 kg dus heb ik er een aantal thuisgelaten, ik kan daar copies van laten maken ginder onze vrienden daar hebben ze ook dus dat is al opgelost, nu de woordenboek, de Nederlandse-Indonesisch had ik ginder gelaten, gelukkig had ik mijn briefje wat we allemaal daar gelaten hadden, maar de Engels-Indonesisch had ik mee naar huis genomen, effe aan mijn vriendin in Sanur gevraagd of ze er ééntje wilt kopen en dat laat ik dan ook daar als we naar huis gaan.
Gelukkig hebben we overal in Bali vrienden hahaha
De dagelijkse medicatie zit ook in de hand bagage, opladers, al het elektronisch materiaal dat zijn ook al meerdere zaken zijn zoals, 2 IPods, MP 3 speler, e-reader, externe harde schijf, camera, de verschillende usb-sticks, gsm's etc.
en de twee laptops niet vergeten, hopelijk is de andere laptop terug van de fabriek want anders ja dan weet ik het niet!!!.
Woensdag komen onze kinderen en kleinkinderen nog fritjes met stoofvlees eten, een weekje vroeger dan andere jaren maar ja nu vertrekken we op dinsdag al naar Schiphol, dan is het van hun ook weeral afscheid nemen voor 6 maanden.

Zo je ziet er is niet stilgezeten, tot volgende week het laatste berichtje voor we vertrekken.
Groetjes Rita & Robert

Geen opmerkingen:

Een reactie posten