zondag 30 oktober 2011

Nieuw berichtje uit Bali

Ben er al terug met wat nieuwtjes uit Bali, nog steeds is het genieten hoor.
Vrijdag ben ik samen met Fabienne naar een tempel ceremonie geweest, ze is al 2 weken hier en we hebben er nog geen enkele gezien, Ketutje had verteld dat er ceremonie was in Anturan voor de tempel aldaar, dus wij daarheen in sarong en ik ook in Kebaya natuurlijk.
Robert heeft ons gebracht dus sarongs omhoog en op de motor er naar toe, nadien heeft hij Fabienne gebracht.
Er stonden wachters aan de poort en verwelkomde ons, eens binnen in de tempel werden we besprenkeld met gewijd water, direct werd er teken gedaan naar de donatie box, ik wist het van vorige keer dus we hebben er beide geld in gedaan.
Toeristen waren er niet wij alleen dus we hadden heel wat beziens, voor Fabienne was het een openbaring zoveel volk had ze nog nooit gezien, allen op hun paasbest met hun overgavens op hun hoofd.
We mochten overal gaan kijken wat we natuurlijk ook gedaan hebben, nadien kwam Iluh onze massage dame er aan, daar moesten we natuurlijk mee op de foto, ook vroeg ze of ik een foto van haar met haar man wilde nemen, graag gedaan natuurlijk.
We kregen fruit en koekjes mee van haar, nadien terug naar het hotel.
Zaterdag hebben we een rustig ingelast in een rustdag, rond een uur of 11 begon het te regenen eerst een beetje en nadien en goei bui, na de middag was het droog maar bewolkt dus goed om naar het centrum te wandelen, wij niet hoor maar Fabienne wandelt graag dus we hebben haar later in het centrum ontmoet en iets gaan drinken.
Nog langs de naaister gegaan, nadien langs de hoofdstraat gewandeld en bij BU restaurant iets gaan drinken, vroeger toen we nog in Angsoka logeerde gingen we daar regelmatig eten, was fijn hun terug te zien.
Zondag morgen zijn we naar de dolfijnen gaan kijken, niet om 6 uur s' morgens zoals iedereen maar om 7.30 we hadden de dag ervoor gevraagd of we rond 7 uur konden ontbijten, geen probleem dus we waren om 7.30 aan het eind van ons straatje aan de zee waar Komang de man van Ketutje van het restaurant ons opwachtte.
Het was laag water dus we moesten door het water, Fabienne had haar short nog aan, ze deed ze uit en later zei ze oei mijn sleutel van het hotel is weg zeker verloren op het strand, zullen straks wel zien.
We zijn heel ver in zee gevaren, als je om 6 uur gaat zijn er wel 30 à 40 bootjes, nu amper een vijftal.
Wat een hoop dolfijnen hebben we gezien, kleintjes die speelde en salto's maakte zelfs pirouette, dit is onze 4 keer en dat hebben we nog nooit gezien, dus best goed om later te gaan dat al de andere boten weg zijn dan zijn de dolfijnen ook rustiger.
Ook veel tonijn gezien Komang had een visdraad vast, ineens had hij een tonijn van wel 5 kilo gevangen, dus boot stil gelegd en eerst de vis binnengehaald.
Op een moment wilde Fabienne een foto maken maar haar short zit mee tussen haar handdoek en oeps de short de zee in, we zijn terug gedraaid maar Robert kon er niet meer aan ze was al te diep gezakt, wat hebben we allen gelachen.
We waren pas tegen 11 uur terug aan land, en ze hadden haar sleutel gevonden maar de short daar zwemt waarschijnlijk een dolfijn mee rond, we hebben nog eerst bij Ketutje wat gedronken en nadien het zwembad in.
Tegen de avond werden we gewaar dat we niet ingesmeerd waren, dus allen zo rood als een tomaat haha, maar we kunnen er tegen een daagje proberen uit de zon te blijven en alles in dan terug ok.
Ze weten ons hier overal te vinden, er waren mensen die ons kwamen bezoeken, dus ze reden naar Hotel Angsoka waar we vroeger logeerde en vroegen naar Robert, oh die logeert in hotel Melamun, daar aangekomen zegde ze, die zijn vanachter in de straat gaan eten, dus we mogen hier niet te veel verkeerd doen want ze weten het allen heel snel.
Zo zijn jullie weer op de hoogte van onze uitspattingen in Bali
Groetjes Rita & Robert

1. wat een leuk verhaal Rita, en wat leuk dat jullie het gezellig hebben met Fabiene, dat moet je tenslotte altijd afwachten.
    Hadden we ook maar zo slim geweest om later te aan de laatste keer dat wij dolfijnen gingen kijken.
    En zo'n ceremonie blijft altijd weer indrukwekkend.
    Ga gewoon lekker door met genieten samen.

2. Hi Marian,
    Ja het is echt genieten en het is gezellig met Fabienne, zij heeft de vakantie van haar leven hier met ons zegt ze en wij genieten samen met haar.